dijous, 14 d’octubre del 2010

Cinc idees clau sobre la competència digital

1a.- Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han d’estar integrades en totes les assignatures de l’educació Primària, donat que la quarta competència bàsica és el Tractament de la informació i la competència digital (veure Dret d'accés a les noves tecnologies: article 19.2 de l'Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana).
2ª.- Les habilitats i destreses que s’han de dur a terme són l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació accedint a la informació i transmetent-la, ja que es du a terme com a un element informatiu, d’aprenentatge i de comunicació.
3ª.- Com a mestres s’ha de ser competent en l’ús de les noves tecnologies, és a dir, utilitzar-les amb doble funció: de transmissores y generadores d’informació i coneixement. De manera que, a banda de poder fer-les servir a l’escola, també tinguen un ús fora d’ella per resoldre problemes reals, prendre decisions, etc.
4ª.- Al bloc de continguts del segon cicle d’educació Primària de l’àrea de Coneixement de medi es fan mencions puntuals a la competència digital, com ara bé: recerca d’informació, difusió dels treballs, trobar informació a Internet seguint instruccions, conèixer els components bàsics d’un ordinador i interpretació de diferents representacions sobre un mateix espai amb imatges i altres medis tecnològics.
5ª.- Als objectius només es fa necessari l’ús de la competència digital per a l’obtenció d’informació i com a instrument d’aprenentatge i col·laboració. Així mateix, als criteris d’avaluació aquesta és útil per a presentar els informes, recollir informació i veure els avanços de la ciència i la investigació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada